Onze missie (Wat is S.v. Wilhelminaschool nu?)
SV Wilhelminaschool is een sportvereniging waar iedereen zich thuis voelt. Gezellig en informeel zijn woorden die de sfeer in de club typeren. Voetbal is de basis, maar ook andere sportieve en maatschappelijke activiteiten horen bij SV Wilhelminaschool. Samen zetten wij de schouders eronder om de vereniging te laten bloeien. Noaberschap staat bij ons hoog in het vaandel.

Onze visie (Wat wil S.v. Wilhelminaschool zijn?)
Binnen SV Wilhelminaschool maken we geen onderscheid. Elk individu telt, gezamenlijk zijn we SV Wilhelminaschool. We zorgen dat nieuwkomers zich welkom voelen en weten wat zij van de club kunnen verwachten, en wat we van hen verwachten. Wij bieden onze leden een sportieve en veilige omgeving. Binnen en buiten het veld gedragen onze leden, vrijwilligers en supporters zich correct. Dit alles volgens de normen en waarden van onze vereniging en de richtlijnen van de overheid en KNVB. Leden, vrijwilligers en supporters spreken elkaar erop aan wanneer zij grensoverschrijdend gedrag vertonen. Hier wordt respectvol mee omgegaan.

SV Wilhelminaschool wil herkenbaar voetbal spelen. Vanaf de jongste jeugd wordt volgens hetzelfde herkenbare stramien getraind en gespeeld. Het voetbaltechnische beleid van SV Wilhelminaschool zorgt ervoor dat een ieder zich op zijn of haar niveau kan ontwikkelen. De randvoorwaarden worden zo optimaal mogelijk ingevuld . We streven als sportvereniging zo hoog mogelijk niveau na, maar dit is geen doel op zich. Het niveau waarop de teams actief zijn is een gevolg van de ontwikkeling van het individu en het team. De selectieteams (vrouwen en heren) worden van onderaf aangevuld door zelf opgeleide spelers.
Ons sportcomplex wordt multifunctioneel ingezet. We staan open voor meer medegebruikers. We denken hierbij aan andere sportverenigingen, maatschappelijke organisaties en wijkbewoners. We willen dat de mogelijkheden van het clubhuis, kleedkamers en velden optimaal worden benut op de momenten dat er niet wordt gevoetbald. Een betere ontsluiting van ons complex geeft dit een verdere impuls. Langzaam maar zeker verduurzamen we de accommodatie, totdat we uiteindelijk zo energiezuinig mogelijk zijn.

Van leden, ouders en verzorgers verwachten wij naar vermogen een actieve bijdrage om de vereniging draaiend en levendig te houden, en onze doelstellingen te bereiken. SV Wilhelminaschool enthousiasmeert, stimuleert en faciliteert hierin. Vrijwilligers die zich voor de vereniging inzetten, worden gewaardeerd en weten wat van hen verwacht wordt.