Protocol Erelidmaatschap

Erelidmaatschap

De criteria voor het erelidmaatschap van S.V. Wilhelminaschool zijn:

a) Minimaal 20 jaar lid van S.V. Wilhelminaschool
b) Een erelid moet minimaal 15 jaar actief zijn, of zijn geweest binnen S.V. Wilhelminaschool

c) In die 15 jaar of meer moet hij/zij één of meer bijzondere prestaties hebben verricht, waarbij S.V. Wilhelminaschool veel voordeel heeft gehad van deze bijzondere prestatie.
d) Een kandidaat erelid moet op het moment van voordracht lid zijn van S.V. Wilhelminaschool

Procedure

a) Een kandidaat voor het erelidmaatschap kan worden aangedragen:
- Door het bestuur
- Door een ander lid van S.V. Wilhelminaschool
b) De voordracht moet onderbouwd worden met argumenten en voldoen aan de genoemde criteria.
c) Uiterlijk 2 maanden voor de Algemene Leden Vergadering dient het voorstel, met motivatie schriftelijk te worden ingediend bij de secretaris van het bestuur.
d) Het bestuur toets de kandidaatstelling.
e) Bij een positieve uitkomst draagt het bestuur de kandidaat voor in de algemene ledenvergadering.
f) De algemene ledenvergadering beslist met een meerderheid van 2/3 van de stemmen of iemand de titel erelid wordt verleend.
g) Indien de stemmen staken wordt de voordracht verworpen.

Lid van verdienste

Criteria lid van verdienste S.V. Wilhelminaschool
De criteria voor het lid van verdienste van  S.V. Wilhelminaschool zijn:
a) Een lid van verdienste moet minimaal 10 jaar actief zijn, of zijn geweest binnen     S.V. Wilhelminaschool
b) In die 10 jaar of meer moet hij/zij één of meer bijzondere prestaties hebben verricht, waarbij S.V. Wilhelminaschool veel voordeel heeft gehad van deze prestatie.

Procedure
a) Een kandidaat voor het lid van verdienste kan worden aangedragen:
- Door het bestuur
- Door een ander lid van S.V. Wilhelminaschool
c) Het voorstel, met motivatie dient schriftelijk te worden ingediend bij de secretaris van het bestuur.
d) Het bestuur toets de kandidaatstelling en brengt het voorstel in stemming in de bestuursvergadering.
e) Bij een meerderheid van stemmen benoemt het bestuur het lid tot lid van verdienste.
f) Indien de stemmen staken wordt de voordracht verworpen.

Overig

Onderscheiding

Na de benoeming ontvangt het erelid of lid van verdienste een door de voorzitter van S.V. Wilhelminaschool ondertekend certificaat en (de partner) een bos bloemen.
De huldiging van het erelid en het lid van verdienste vindt plaats op de Algemene Ledenvergadering.

Uitzonderingen en aanvullingen
a) Ieder lid van S.V. Wilhelminaschool kan een voorstel indienen tot voordracht voor benoeming van een lid tot erelid of lid van verdienste, niet zijnde zichzelf.
b) Indien er gegronde redenen zijn, kan het bestuur of de Algemene Leden Vergadering een erelid of lid van verdienste zijn titel ontnemen. Voor dit besluit dient een 2/3 meerderheid van stemmen te zin.
c) In uitzonderlijke gevallen kan een (voormalig) lid postuum tot erelid benoemd worden.
d) Indien een lid wordt geroyeerd, vervallen automatisch de titels erelid en lid van verdienste
e) In bijzondere gevallen is het wenselijk om de te benoemen ereleden of leden van verdienste niet vooraf te informeren maar hen te verrassen.

f) Daar waar dit reglement en de statuten van voetbalvereniging S.V. Wilhelminaschool niet in voorzien, beslist de het hoofdbestuur van S.V. Wilhelminaschool.
g) Indien het bestuur een voorstel afwijst, wordt de indiener schriftelijk geïnformeerd met opgaaf van reden voor de afwijzing