FC Noaber

Ben jij tussen de 12 en 30 jaar en wil je vrijwilligerswerk doen?
Noaber.jpg

Sluit dan met ons een NOABERDEAL!

Vind jij het leuk om jonge jongens of meiden te trainen? Of vind je het leuk om achter de bar te werken? Mee te helpen met de organisatie van een activiteit? Of misschien wil je wel scheidsrechter worden? Meld je dan snel aan bij FC NOABER!

Een vereniging kan niet bestaan zonder vrijwilligers. Die zijn hartstikke hard nodig voor het bemannen van de bar, het schoonmaken van de kantine en kleedkamers, Zonder hen kan er niet gevoetbald worden. Door een terugloop van vrijwilligers wordt het steeds moeilijker om alle taken die er binnen een voetbalvereniging zijn, te voorzien van vrijwilligers. We hebben jou dus hartstikke hard nodig! Om het doen van vrijwilligerswerk door de jeugd aantrekkelijker te maken, gaan we vanaf seizoen 2023 / 2024 een samenwerking aan met FC Noaber.

FC Noaber is een project van, voor en door jongeren. Het ‘Noaberteam’ dat door FC Noaber is opgezet bestaat dan ook alleen uit jongeren. Met hulp van FC Noaber volg je een maatschappelijke dienststijd (MDT) bij S.v. Wilhelminaschool. Je voert werkzaamheden uit die belangrijk zijn en waar je het verschil kan maken.

In dit project sluit je een vrijwilligersovereenkomst, ook wel ‘Noaberdeal’ genoemd. Tijdens het uitvoeren van de vrijwilligerstaken ontdekt je wat je leuk vindt en ontwikkel je je talenten. Kortom: je voert vrijwilligerstaken uit waar je blij van wordt, je wordt begeleid in dit traject en krijgt trainingen aangeboden om je verder te ontwikkelingen én je krijgt er ook nog een leuke vergoeding voor! Wist je dat leerlingen van het Twickelcollege, Grundel, Avila en CT Stork hun maatschappelijke stage vanuit school (in klas 2 bedraagt dit 10 uur en in klas 4 bedraagt dit 20 uur), kunnen koppelen aan deze vrijwilligerstaken?

FC Noaber heeft 3 verschillende trajecten: bronszilver en goud. Het verschil zit hem vooral in het aantal uren dat je vrijwilligerswerk doet. Het aantal uren dat je moet maken binnen de trajecten omvatten alle uren die je kwijt bent aan de taak in de 8 maanden waarvoor je de overeenkomst aangaat. Dus ook voorbereiding, reistijd en de trainingen van FC Noaber. (De trainingen zijn verplicht, maar je mag zelf kiezen aan welke trainingen je deelneemt).

Wat krijg je ervoor terug?
Vrijwilligersvergoeding van €2,75 per uur*
Kerstcadeau en feestavond
Ontvangst van certificaat van deelname

BRONS 80 uur (10 uur per maand; keuze uit 2 van de 6 trainingen** )
ZILVER 120 uur (15 uur per maand; keuze uit 3 van de 6 trainingen**)
GOUD 160 uur (20 uur per maand; keuze uit 4 van de 6 trainingen**)

* Vrijwilligersvergoeding vanaf 21 jaar is €5,00 per uur. Alle trajecten duren ongeveer 8 maanden.

** Trainingen: Vaardigheidstraining, EHBO- en reanimatiecursus, beroepskeuzetest, leren omgaan met geld, fit en vitaal, leren omgaan met weerstand.

Wil je met ons een Noaberdeal sluiten? Vul dan het aanmeldformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met:

• Frank ten Doeschot 06-27055953
  • Tom Brinkman 06-18111946