s.v. Wilhelminaschool boekt solide overwinning

Wilhelminaschool 1

Mannen, 1, 3e klasse D

28 oktober 2017 14:30

Na 2 nederlagen, diende het eerste vandaag aan te treden tegen de nummer laatst Achilles uit Enschede. Deze hadden na vier nederlagen de week er voor hun eerste puntje gepakt bij Kloosterhaar. Ook bij WSchool loopt het nog niet denderend, 3 uit 4. Op een guur en winderig sportpark aan de Horstlindelaan trapten de mannen even na half drie af.

Vanaf de allereerste seconde was het alle hens aan dek voor de thuisploeg, WSchool kwam goed uit de startblokken en na 1 minuut kreeg Robers al een schietkans, deze werd prima door de keeper van de rood-gelen gepakt. In de 4e minuut opnieuw een kans voor WSchool, Leusink weet uit een scrimmage echter niet te scoren. Volgende wapenfeit is wederom voor de gasten, het schot van de Leeuw wordt opnieuw gered door de doelman. Na de eerste sterke tien minuten van de gasten, komt ook Achilles wat vaker aan de bal. Het spel speelt zich in dit gedeelte van de wedstrijd vooral af op het middenveld. Maar als een een duveltje uit een doosje is daar dan toch plots de 0-1. De Leeuw wordt prima diep gestuurd, sprint de complete defensie van Achilles eruit en passeert kalmpjes de Enschedese doelman. De assistent van Achilles dacht nog aan buitenspel, maar de, vanmiddag, prima acterende scheidsrechter ten Berge negeerde zeer terecht dit vlagsignaal en liet doorspelen. Na dit doelpunt was de wedstrijd eigenlijk al gelopen, het armlastige Achilles grossierde in verkeerde passes, kwam nauwelijks van de eigen helft en WSchool wist hier wel raad mee. In de 37e en 38e minuut mochten zo Brinker en Robers alleen richting doel, Brinker schoot naast, Robers treuzelde te lang. Vijf minuten voor de pauze, de mooiste treffer van de middag, Wilmink mag langs de linkerkant opstomen, levert een prima voorzet af en de Leeuw volleert hem van de punt 16, keihard in de linkerbovenhoek, 0-2. Wedstrijd definitief beslist, op naar de thee.

Na de rust probeerde Achilles de bakens te verzetten, maar slaagde daar allerminst in, sterker nog het was opnieuw WSchool wat veel beter acteerde. Na 49 minuten het eerste kansje voor Brager, de keeper redt en in de rebound schiet Ruinemans over. 1 minuut later ontwijkt Brager de buitenspelval, maar weet alleen voor de keeper niet te scoren. Dan in de 51e minuut het allereerste kansje voor Achilles, het schot vanaf links hobbelt echter voor het doel van doelman Kok langs. Twee minuten later is het weer de beurt aan Brager, na een prima voorzet van de Leeuw strandt zijn inzet echter op de keeper. Weer twee minuten later is het dan wel raak, na een goede voorzet van Brinker weet de Leeuw simpel zijn hattrick te voltooien, 0-3. Na 60 minuten volgt de 0-4, Guichelaar komt over links door en zijn voorzet wordt door een verdediger van Achilles in eigen doel gewerkt. WSchool blijft dicteren en de gastheren worden aan alle kanten overlopen. In de 68e minuut een goede kans voor Ruinemans, zijn kopbal belandt over het doel. Een minuut later wordt de defensie van Achilles opnieuw opengereten en mag Schepers alleen op de doelman af, hij schuift wel beheerst binnen, 0-5. In de 74e minuut dan ook nog de eretreffer voor Achilles, na gestuntel in de Hengelose defensie mag Witvoet zomaar tegen scoren. Het slotakkoord is weer voor de Hengeloers, Ruinemans mist oog in oog met de keeper, Robers schiet een kans over, maar als Voogd diep gestuurd wordt, schiet hij prima binnen, 1-6. Na precies 90 minuten vindt de scheids het welletjes en fluit hij voor het einde.

Na enkele mindere wedstrijden, met als dieptepunt de thuiswedstrijd tegen SVVN, wist WSchool zich vandaag goed te herpakken. Er werd fris en snel gespeeld, men was constant in beweging, het arme Achilles kwam er totaal niet aan te pas. Enige minpuntje was het benutten van de kansen, deze wedstrijd had zomaar in de dubbele cijfers af kunnen lopen. Er werd vanmiddag een goede basis gelegd voor een mooi seizoen, maar er is nog genoeg te doen. Mooi en leuk voetbal moet ondersteund worden door fanatiek en keihard werken en dat mis ik nog wel eens, bovendien speelde men vanmiddag tegen zeer waarschijnlijk de zwakste broeder uit 3D. Dus laat je na 1 goede wedstrijd geen zand in de ogen strooien, geef deze wedstrijd ook een goed vervolg. Volgende week kan men dat dan ook in de thuiswedstrijd, tegen koploper ON, al laten zien. Sportpark Vikkerhoek, aanvang 14.30 met na de tijd de opening van de nieuwe kleedkamers!