JO15-1 bekwaamt zich in omdenken

BWO JO15-1

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse M

3 mei 2018 19:00

Oftewel: hoe haal je de positieve aspecten uit een 2-8 nederlaag?

03 mei 2018

Het einde van deze zware competitie is in zicht en dat was de voorbije wedstrijden te merken aan het team. En dan kwam vandaag met BWO ook nog de nummer 3 naar de Vikkerhoek voor deze naar voren gehaalde wedstrijd. Bovendien was Thies in onderhandeling met Antalyaspor en dus afwezig, Sven in gesprek met LA Galaxy en Job onderweg naar het zeer geïnteresseerde Celta de Vigo (naar verluidt gaan de deals niet door en zijn de mannen er de volgende keer gewoon weer bij). Daarom was de selectie aangevuld met Mike Bathoorn van JO13-1 als keeper en Alessio ten Tije en Davey Groothuis van JO15-2 als wisselspelers.

Zoals de oplettende lezer al heeft gezien werd het weer een ruime nederlaag, maar deze keer met meer lichtpuntjes dan de laatste weken. Hier komen ze.

-Er werd hard gewerkt en bij vlagen ook prima gevoetbald. Hiermee werden de nodige kansen gecreëerd.
-Hoewel niet iedereen topfit was, de gebroeders Esman bijvoorbeeld verre van, hield iedereen de kop omhoog en de strijd vol, ook toen de wedstrijd allang beslist was.
-Bij de tegendoelpunten zaten een aantal zeer ongelukkige, maar dit zorgde niet voor onderling gemopper. Het elftal bleef deze keer een team.
-De laatste tien minuten leverden een 2-0 overwinning op (dit vergt wel behoorlijk omdenken, maar dat moet dan maar even). Alessio scoorde beheerst en Teun E. deed dat even later nog eens over. Beide doelpunten vielen uit goed voorbereide aanvallen.
-Alessio en Davey vielen beiden de tweede helft prima in . Knap werk, heren!

Hoe kan het dan toch dat er zo dik werd verloren? Simpel. De goede kansen in de eerste helft werden niet afgemaakt en bij BWO, dat overigens wel de betere ploeg was, zullen ze niet vaak zo gelukkig aan de doelpunten zijn gekomen. Een mislukte kopbal die het luchtruim koos maar middels een bergparabool toch precies onder de lat binnenviel, een doelpunt op de counter na een over het hoofd geziene overtreding en een door de muur van richting veranderde vrije trap, het zat de gasten bepaald niet tegen. Dus stond het 0-5 bij rust en 2-8 aan het eind.

Maar we blijven positief en gaan ervan uit dat, na een paar zaterdagen rust, Wilhelminaschool op volle oorlogssterkte de laatste twee wedstrijden benut om het seizoen positief af te sluiten. De trouwe supporters zullen er als altijd zijn voor de nodige steun. Alle gastspelers::bedankt voor jullie hulp vandaag.