De ene nederlaag is de andere niet

HHC Hardenberg JO15-1

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse M

14 april 2018 12:30

7 en 14 april 2018

Zaterdag 7 april: Markelo JO15-1 – Wilhelminaschool JO15-1 6-0. Baggerpot, letterlijk niet om aan te gluren..Geen inzet, geen beleving en erbarmelijk voetbal tegen een ploeg die er ook niet zo veel van kan, maar wel bereid was alles te geven. Werkelijk niets positiefs over te melden en dus maar gauw door met de volgende wedstrijd.

Zaterdag 14 april: Wilhelminaschool JO15-1 – HHC Hardenberg JO15-1. Een vergelijkbare uitslag, maar toch een heel andere wedstrijd dan een week eerder. Tjerk was ziek en Mick wel aanwezig, maar ook ‚slecht te pas’, dus Bernd Gerrits en Gerd Rasch kwamen na hun eigen wedstrijd met de JO13-1 de selectie versterken. Van HHC wisten we van de uitwedstrijd nog dat ze sterke aanvallers hadden, maar defensief niet heel sterk in elkaar staken. Het devies was dus: achterin goed opletten en voorin scherp zijn. Eigenlijk zoals altijd, maar dan in versterkte mate. Dat moest gebeuren in de volgende opstelling:  doel: Thies – achter v.l.n.r.: Job, Sven, Lars, Bram – midden v.l.n.r.:  Teun E., Jules, Rinse, Luka – voor: Collin en Arjan.

Het goed opletten achterin ging een kwartiertje goed. Daarna viel het eerste tegendoelpunt, uit een hoekschop die niet goed werd weggewerkt. Nog een keer niet goed opletten, een door de scheidsrechter onbestrafte overtreding waarvan de tegenstander gretig profiteerde en nogmaals een hoekschop waarbij niet goed gedekt werd en de vier treffers van de uiterst doeltreffend opererende gasten voor de rust zijn verklaard. Toch was er in het veldspel weinig verschil tussen beide ploegen te merken. Wilhelminaschool had zelfs bij vlagen het betere van het spel en combineerde hier en daar fraai.  Luka kreeg nog voor de 0-1 een uitstekende kans na een mooi uitgespeelde aanval, maar schoot over. Collin zocht het doel ook net te hoog toen hij de diepte in ging en keurig aangespeeld werd. Er konden nog enkele hele en halve kansen genoteerd worden, waaronder een lastige kopbal van Teun die net naast ging. Ook hij was niet al te fit, maar ging weer als de brandweer voor zijn team en kreeg hierin gelukkig navolging, zodat het spel veel beter verteerbaar was voor de fans dan tegen Markelo. Vooral Rinse, Arjan en Luka waren zeer bedrijvig, naast de altijd  hard werkende Collin. Bij rust stond het dus 0-4, waar 3-3 ook had gekund. Maar ja, dat altijd lastige scoren, he...

Het tweede bedrijf was de spirit er een beetje uit bij beide ploegen. Wilhelminaschool zat er wat doorheen en HHC leek het allemaal wel best te vinden. Maar net toen het een dooie boel leek te worden besloot de verder redelijk fluitende scheidsrechter dat hij nog een stempeltje te drukken had. Een mislukte voorzet van de gasten stuitte via onderkant lat het veld weer in en iedereen wilde gewoon verder voetballen. Maar van grote afstand besloot de arbiter – zonder gebruik te maken van doellijntechnologie – een doelpunt toe te kennen. Dat kon er ook nog wel bij: 0-5. Even later betekende de eerste echt uitgespeelde goal van HHC de 0-6. Bernd was inmiddels ingevallen voor Luka en zorgde toch nog voor wat nieuw elan. Even later kwam Gerd voor Bram en ook hij speelde zeer verdienstelijk mee. Als laatste kwam Mick binnen de lijnen voor Lars om te helpen verdere schade achterin te voorkomen. Het slotakkoord was zowaar voor de gastheren. Bernd werd in de diepte gelanceerd door Teun, zette goed door tegen de ver uitkomende en de bal half missende keeper en schoof het leder koeltjes in het verlaten doel. Dat zorgde voor de 1-6 eindstand. Geen uitslag om blij van te worden, maar het spel in balbezit, de gecreëerde kansen en het uiteindelijke doelpunt zijn toch lichtpuntjes.

Op naar de volgende wedstrijd maar weer, uit in Winterswijk bij Trias, komende zaterdag om 13.00 uur. Met de juiste instelling en wat geluk moet er hier of daar toch nog een resultaat te halen zijn.