JO15-1 kan resultaat van zaterdag niet continueren

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse M

19 februari 2018 19:30

19 februari 2018
De verwachtingen vooraf zijn redelijk hoog gespannen na de prima voorstelling twee dagen eerder, waarbij de eerste overwinning in de competitie werd behaald. Vandaag wordt namelijk de thuiswedstrijd tegen SDC '12 alvast gespeeld, zodat de skifanaten van beide teams volgende week op de lange latten kunnen staan. En laat SDC nou een team zijn waartegen in de heenwedstrijd een resultaat mogelijk was geweest. Even terug in de historie: het was in Denekamp bij rust 1-1, ondanks een tegendoelpunt binnen 1 minuut, en qua spel had Wilhelminaschool destijds een gedeelte van de wedstrijd de overhand. Uiteindelijk werd de pot wel verloren, maar 'onnodig', naar het oordeel van vele toeschouwers. Dus als de iedere wedstrijd noodzakelijke portie strijd en concentratie weer kunnen worden opgebracht, is er wat mogelijk.
Maar dan begint de wedstrijd en kunnen de positieve bespiegelingen al snel overboord. SDC zet meteen aan en geeft Wilhelminaschool geen tijd en ruimte om rustig op te bouwen. Toch lijkt er weinig aan de hand. De School weert zich uitstekend in de duels en lijkt alles onder controle te hebben. Tot er plotseling na 5 minuten spelen miscommunicatie is tussen verdediger en keeper. Beiden weifelen met ingrijpen en een tegenstander profiteert van de verwarring. Hij kan uiteindelijk de bal simpel in een leeg doel deponeren: 0-1. Kan gebeuren natuurlijk. Vervelend is echter wel dat SDC een ploeg is die graag en goed op de counter speelt en dat kunnen ze, met de voorsprong op zak, naar hartelust doen. Wilhelminaschool - in blauwe shirts met korte mouw, de bikkels - gaat er tegenaan en knokt zich zo weer beter in de partij, die in hoog tempo wprdt afgewerkt. Er wordt een hoekschop geforceerd waaruit na een scrimmage zomaar de gelijkmaker had kunnen vallen. Niemand komt echter op het idee om de bal tegen het net te rossen. Job probeert het van afstand, maar het schot mist kracht. SDC wordt bij gevaarlijke uitbraken goed in toom gehouden. Steeds loopt iemand het gaatje dicht en als dat niet helpt is Thies paraat in het doel. Tot in de 20e minuut de snelle rechtsbuiten van de Köttelpeer'n een onhoudbare demarrage inzet. Hij geeft de bal op een presenteerblaadje voor en de afronding is ook onberispelijk: 0-2. Zo gaat het qua spelbeeld aardig gelijk op, maar geeft de effectiviteit van de opponent de doorslag. De gastheren herpakken zich opnieuw, op de inzet valt zoals vaak weinig aan te merken, en gaan op jacht naar een Anschlusstor. Teun, die weer zo ongeveer een halve marathon loopt, maakt de bal goed vrij en vindt met een mooi passje Luka. Die probeert vergeefs door te combineren en de mogelijkheid is weg. Daar was een schot op doel toch kansrijker geweest. Dat doet de verder sterke centrale verdediger van SDC een keer voor met een harde en hoge terugspeelbal. De keeper schrikt zich de tandjes en maakt er wat onhandig een hoekschop van. De bal komt weer goed voor en wacht alleen nog op een laatste tikje. Dat komt er helaas weer niet. Dan is het rust. Tijd voor opwarmen in de kantine bij gastvrouw Sonja met koffie of thee.
Het tweede bedrijf geeft een zelfde spelbeeld als een groot deel van het eerste. Wilhelminaschool dat verbeten de uitdaging aangaat, maar zich daarbij niet erg effectief toont en een tegenstander die continu dreigend blijft. Toch moeten de mannen blijven proberen iets te forceren. Hierbij moet Rinse de strijd door misselijkheid staken, maar is er wel de rentree van Arjan na blessureleed. Een vrije trap vanaf links wordt door Sven vervaarlijk voorgeslingerd, maar niemand weet zijn hoofd er tegenaan te zetten. Jules schiet op doel, het speeltuig gaat via een verdediger naast. Teun probeert het met een kopbal bij de hier uit voortkomende hoekschop, helaas ook zonder succes. Naar het einde van de wedstrijd toe vervliegt de hoop op ten minste een gelijkspel, de concentratie ebt wat weg en SDC wordt steeds gevaarlijker. Een doorgebroken tegenstander kan door Thies alleen mog onregelementair worden afgestopt. De scheidsrechter geeft een strafschop, hoewel het twijfelachtig is of de overtreding binnen de beruchte lijnen is gemaakt. Een gele of rode kaart blijft onze keeper gelukkig bespaard. De bal gaat er van elf meter onhoudbaar in. Het is 0-3 en de wedstrijd is gespeeld. Tegen het scheiden van de markt wordt het zelfs 0-4, waardoor er een wat geflatteerde uitslag in de boeken komt.
Al met al is het geen slechte voorstelling en niet zo kansloos als de uitslag doet vermoeden, waarbij SDC natuurlijk wel de terechte winnaar is. Voorlopig kunnen de heren de batterij even flink opladen, want er is pas op 10 maart weer een
competitiewedstrijd, thuis tegen PH om 12.30 uur. We rekenen dan weer op veel steun van de fans, want dat verdienen de spelers en kunnen ze ook goed gebruiken. Hopelijk houden de wintersporters lijf en leden heel, zodat de strijd met een voltallige selectie opnieuw kan worden aangegaan.