JO15-1: Onbegonnen werk tegen Grol

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse M

2 december 2017 12:30

2 december 2017

Smerig koud, dat was het op deze dag. Toch waren een aantal stoere vrijwilligers (klasse, mannen!) de hele dag in de weer om het terras achter het clubhuis te vernieuwen. Dat wordt relaxed nazitten, straks in het voorjaar, na weer zo’n prachtige wedstrijd van Wilhelminaschool JO15-1. Maar dat is voor later. De realiteit van nu bracht met SV Grol de sterkste ploeg uit de hoofdklasse M langs op sportpark Vikkerhoek, waar ter verhoging van de sfeer enkele Zwarte Pieten rondliepen. Een blik op de ranglijst leerde dat Grol niet eens bovenaan stond, omdat ze 1 keer hadden verloren van koploper Trias. Ook de beste teams zijn op een goede dag dus te verslaan. Maar dat zat er vandaag helaas niet in voor de strijders van De School.

De voortekenen waren ook niet gunstig. Captain en verdedigingsleider Tjerk had de hele week niet kunnen trainen vanwege een blessure en zat enkel voor noodgevallen op de bank. Broer Teun was tijdens de week doende een griepje de baas te worden en was dus ook niet al te fit. Hij begon wel in de basis, maar ging er in de rust weer uit. En daarbij miste uw vaste verslaggever tot overmaat van ramp nog eens een groot deel van de strijd door enkele geplande dan wel ad hoc vergaderingen in de kantine. Het wedstrijdverslag is deze week dus beknopt, maar dat heeft dan weer niets te maken met de uitslag. Ik zal hem u vast verklappen: 0-8. In het korte gedeelte van de wedstrijd dat ik wel met eigen oog mocht aanschouwen, zag ik een dapper knokkend Wilhelminaschool tegen een deze keer echt een maat te groot zijnde tegenstander. Dit elftal zou 1 of 2 niveaus hoger nog een goed figuur slaan en de thuisclub kreeg voor het eerst ‘geen poot aan de trapper’. Het moet ook gek gaan wil Grol (inderdaad uit Groenlo, het stadje waar het voor de meeste vaders - en enkele moeders - favoriete pilsje oorspronkelijk vandaan komt) uiteindelijk niet de kampioen worden. Volgens ooggetuigen die de hele wedstrijd hebben gevolgd was keeper Thies, ondanks de vele tegentreffers, de beste man aan Hengelose zijde. Hij hield met knappe reddingen de schade nog enigszins beperkt. Verder is nog het vermelden waard, dat een van de leiders van Grol in de tweede helft door ouders voorzien werd van een pizza, hem bezorgd per pizza-scooter. De man was onlangs 50 geworden en hem was bij deze gelegenheid een compleet verzorgde middag Wilhelminaschool toegezegd, vandaar.

Volgende week gaat de jacht op de tot nu toe schaarse punten weer verder. Hiervoor moeten we wel op reis naar Winterswijk, waar de plaatselijke FC onze gastheer is. Hopelijk kunnen we u dan weer een vollediger verslag voorschotelen.