Tweede nederlaag voor JO15-1

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse M

7 oktober 2017 12:30

7 oktober 2017

Vorige week viel de thuiswedstrijd tegen Markelo letterlijk in het water. Bakken met regen bleven maar uit de lucht komen voor en tijdens de wedstrijd. De scheidsrechter hield er - terecht - mee op toen na een minuut of 20 de bal niet meer stuiterde, maar steeds bleef steken in de vele plassen water op het veld.
Omdat geen van beide teams zwembroeken en waterpolocaps bij zich had werd de wedstrijd gestaakt bij een 0-1 stand. Wel weer op achterstand dus, maar de teams zijn gelijkwaardig en er moet wat te halen zijn voor De School op 21 oktober a.s. als het restant (dik 50 minuten) wordt gespeeld.

Vandaag dan een, geslaagde, nieuwe poging om een hele wedstrijd te spelen. Opnieuw thuis en deze keer tegen Sparta Enschede.
Het weer was opnieuw niet best, toch waren de supporters weer in groten getale aanwezig om onze helden aan te moedigen.
Sparta bleek al snel een sterke ploeg met een goede organisatie, waarin iedereen steeds weet wat te doen.
Bovendien hebben ze een vrouwelijke spits die in Oranje meiden onder 15 speelt en vandaag liet zien waarom.
Bijna iedereen in het team van Wilhelminaschool begrijpt inmiddels dat er iedere wedstrijd weer heel hard gewerkt moet worden om puntjes te sprokkelen. Als de laatste paar twijfelaars ook nog mee gaan doen kan het team ook een tegenstander van dit kaliber bestrijden zonder zich vooraf al kansloos te wanen. De achterhoede werkte keihard, waarbij de backs Mick (rechts) en Bram (links) prima speelden. Tjerk en Collin hadden het centraal maar druk met het afstoppen van de spits.
Op het middenveld werkten Teun en Rinse zich het schompes, waarmee ze veel ballen veroverden. Voorin was vooral Luka actief en dreigend. Maar Sparta was dus wel sterker. Ongeveer 25 minuten wist Wilhelminaschool met kunst-en-vliegwerk bij te blijven. Toen kreeg Sparta na een klutsbal achterin een terechte strafschop die feilloos werd benut door hun spits. Thies, die al meerdere keren handelend had moeten optreden, was nu kansloos. Deze 0-1 werd vrij snel gevolgd door een knappe 0-2, waarbij de Sparta-spits zich mooi vrijliep en ze vervolgens beheerst afrondde. Had de thuisploeg aanvallend ook nog wat te melden? Niet heel veel, eerlijk gezegd, vooral omdat een deel van de voorhoede zich helaas vooral beperkte tot toekijken. Er was een behoorlijke schietkans net buiten de zestien, maar Sven produceerde een rollertje dat naast hobbelde. Luka, zoals beschreven wel steeds in de weer, kwam over rechts een paar keer door, maar dan stond er meestal niemand voor de voorzet. De rust werd bereikt zonder verdere doelpunten.

Na de hervatting, met de niet geheel fitte Arjan in de spits voor Sven en Lars rechtsvoor in plaats van Luka, beiden vielen verdienstelijk in, werd er zo mogelijk nog harder gewerkt. Wilhelminaschool kwam een paar keer aardig door, waarbij echter de eindpass steeds net niet wilde lukken. De opponent bleef sterker - vooral organisatorisch, mooi om naar te kijken voor de voetballiefhebber - en slagvaardiger. De 0-3 viel na een slordigheid achterin, waarbij de bal niet goed werd weggewerkt. De gastheren gaven niet op en bijna was er loon naar werken. 'Marathon Man' Teun veroverde de bal in de vijandelijke zestien meter en legde goed terug op Arjan, die echter wild en gehaast overschoot. Een goede kans ging helaas verloren. Tot het einde werd er hard gewerkt, al kreeg bij de 0-4 de opstomende tegenstander teveel ruimte. Zo eindigde de wedstrijd volgens de krachtsverhoudingen. Hoopgevend is dat er deze keer de hele wedstrijd de nodige inzet was. Als er dan nog wat meer initiatief (vrijlopen!) bij balbezit wordt getoond, is er nog veel vooruitgang te boeken.
Volgende week een vroegertje: aanvang wedstrijd half tien bij SDC in Denekamp. Hopelijk is dan echt iederéén uitgeslapen genoeg om de strijd 70 minuten lang vol aan te gaan.

Artiest van de week: saxofonist André Moss, waarvan in de kantine tot grote vreugde van de fans de klassieker 'Rosita' ten gehore werd gebracht.