Promotiepoule is binnen, eerste doel bereikt

Victoria '28 JO15-2G

1 december 2018 11:00

M. H. Teussing

1 december 2018

U bent het niet van me gewend, maar ik moet dit verslag beginnen met een rectificatie. In het verslag van vorige week heb ik het vierde doelpunt abusievelijk toegeschreven aan Arjan. Na felle protesten en anonieme dreigementen te hebben mogen ontvangen heb ik de zaak gereconstrueerd en wat blijkt: Jamie had hem gemaakt. Bij dezen is die omissie rechtgezet. Tevens wil ik hierbij een crowdfundingactie starten ten behoeve van mijzelf. Als iedere lezer een (1) euro achterlaat in de brievenbus van de Club van 100 in de kantine van Wilhelminaschool, kan ik van de opbrengst waarschijnlijk een goede en tevens hippe bril aanschaffen die mij in staat stelt de doelpuntenmakers weer haarscherp te herkennen. En als u dan toch bij die brievenbus staat, word dan meteen Club van 100-lid om Wilhelminaschool te steunen.

Ter zake nu: er is natuurlijk weer een wedstrijd gespeeld en u bent benieuwd hoe dat ging. Vanwege logistieke complicaties thuis (iets met wasmachines en bezorgers) heeft uw verslaggever de eerste twintig minuten gemist en moet derhalve dit deel worden opgetekend aan de hand van waarnemingen van derden. De opstelling dan maar eerst: in het doel Thies; achter v.l.n.r. Job, Tjerk, Justin, Jorrit; midden v.l.n.r. Teun, Cem, Arjan; voor v.l.n.r. Jamie, Joey, Luka. Wissels: Rinse, Guus, Bram en – terug van veel te lang weggeweest – Marre. Het arme Victoria ’28 JO15-2, de tegenstander van vandaag, bivakkeert al tijden op de 11e oftewel een-na-laatste plaats en zal naar De Vikkerhoek gekomen zijn om de schade te beperken en geen al te dikke nederlaag op te lopen. Daar dacht Joey anders over. Hij had natuurlijk wat concurrenten op de topscorerslijst dichterbij zien sluipen en moest daarin even orde op zaken stellen. Binnen een minuut kon hij een hoekschop volledig ongehinderd inkoppen en deed dat dan ook maar: 1-0. Enkele minuten later was het ook al 2-0 door wederom Joey en ook de 3-0 stond binnen het kwartier door hem op de borden, voor de verandering maar eens met rechts tegen het netje gelegd. Wilhelminaschool was de opponent zoals verwacht op alle fronten de baas, maar door de zeer snel en gemakkelijk verworven voorsprong werd het spel wel wat slordig na de openingsfase. De verslaggever was inmiddels ter plaatse en zag voor rust nog wel twee mooie doelpunten. Een goed genomen hoekschop van Luka werd half uitverdedigd. De bal kwam bij Cem, weer sterk spelend op het middenveld, en hij schoot het lederen monster van randje zestien onberispelijk strak in de hoek. Kort voor de rust wist Joey bij een snelle counter Jamie in de diepte te lanceren en de roadrunner van JO15-1 scoorde fraai met een beheerste boogbal. Daarmee was het 5-0 en teatime.

Teun, Tjerk en Arjan mochten na gedane arbeid gaan uitrusten en werden in de pauze vervangen door Rinse, Bram en Guus. De tweede helft had niet heel veel om het lijf. Victoria kon niet veel uitrichten en Wilhelminaschool geloofde het wel een beetje. Jamie teisterde met twee schoten lat en paal, Luka kwam iets tekort om een voorzet van links tot doelpunt te promoveren en Rinse wist de keeper net niet te verschalken met een vrije trap. De gasten probeerden af en toe een speldenprikje uit te delen, maar achterin had De School het slot weer eens stevig op de deur. Er kwam nog maar één doelpunt bij in de tweede helft, van – u raadt het vast al – Joey. Hij wilde de eer aan Luka gunnen, maar omdat een verdediger letterlijk dwars ging liggen kreeg Joey de bal terug en kon toen weinig anders dan hem in het lege doel schuiven. Zo eindigde de wedstrijd in 6-0, maar zijn we toch nog niet helemaal klaar. Want de terugkeer na maanden van Marre op het veld, ze viel de laatste 10 minuten in en deed dat naar behoren, mag natuurlijk niet onbesproken blijven. Onopgemerkt ging het in ieder geval niet, want onder luid gejuich van ‘aanjager’ en vaste supporter Nicole en applaus van alle andere fans betrad Marre het veld. Nu maar gauw weer lekker in het ritme komen, dan kan ze na de winterstop de jongens nog eens laten zien wat karakter is.

Komende zaterdag alweer de laatste wedstrijd van deze najaarspoule. De plek in de promotiepoule in het voorjaar is definitief veiliggesteld (hierin geeft het behalen van de 1e of 2e plaats recht op een plek in de hoofdklasse voor de nieuwe JO15-1 volgend seizoen), dus een belangrijk doel is al gehaald. Maar nu wil het team het karwei ook goed afmaken en het kampioenschap binnenslepen. Dat moet dan gebeuren in Almelo tegen Luctor et Emergo JO15-1, waarbij een gelijkspel voldoende is. Komt dat allen zien, vanaf 12.45 uur op sportpark De Horst.