JO15-1 walst over KOSC heen

29 september 2018 11:00

D. Snoek

29 september 2018

Helaas kon uw speciale verslaggever deze keer niet live aanwezig zijn bij de wedstrijd. Een culturele uitwisseling in de Heimat verhinderde dat. Derhalve een beknopt verslag, opgetekend aan de hand van verklaringen van getuigen.

...

De opstelling was ten opzichte van de vorige partij wat gewijzigd. Er werd wel 4-3-3 gespeeld, maar Tjerk was terug op zijn vertrouwde plek centraal achterin en Teun verhuisde van daar naar centraal op het middenveld. Joey stond links voorin, en Justin rechtshalf. De van zijn blessure herstelde Bram was voorstopper. Zo moesten de gasten - KOSC JO15-1 uit Ootmarsum - worden verslagen. Dat lukte zonder veel problemen. Bij rust was het 5-0 en hadden bij het benutten van alle kansen de dubbele cijfers al bereikt kunnen worden. Gelukkig was het zonnig weer, anders had Thies kunnen bevriezen, zo weinig kreeg hij te doen.

In de tweede helft was de concentratie een beetje weg en werd, ondanks nog een karrevracht aan kansen, slechts één keer gescoord. Dat leverde, middels een zorgvuldige en nauwkeurige berekening, een 6-0 eindstand op. Klus geklaard en op naar de volgende. Dat is wederom thuis om 11.00 uur, tegen De Tukkers JO15-1 uit Albergen. Naar verluidt is dit een taaiere klant, dus niet naast de schoenen gaan lopen en opnieuw volle bak er tegenaan. Overigens lijkt het er op dat het gelijkspel van vorige week tegen Heracles zo slecht nog niet was, ondanks de weggegeven voorsprong. Zij boekten deze speelronde namelijk ook een dikke overwinning: 1-6 bij NEO JO15-2.

Over de komende wedstrijd wordt u - ijs en weder dienende - weer veel uitgebreider van informatie voorzien, zoals u gewend bent.

Oh ja, we zijn u de doelpuntenmakers nog verschuldigd, hier komen ze: Joey (3x), Luka, Arjan en Rinse.