Meiden / Vrouwen voetbal

Meiden hebben in korte tijd het Nederlands voetbal veroverd. Ook bij onze vereniging en op ons mooie sportcomplex zijn ze niet meer weg te denken. Bij SV Wilhelminaschool dragen we dit een warm hart toe. Met een eigen coördinator voor Meidenvoetbal, enthousiaste trainers en leiders en het bestuur dat meidenvoetbal als een speerpunt beschouwt, zijn meiden van harte welkom om bij SV Wilhelminaschool te komen voetballen.

Is ook uw dochter enthousiast geworden voor meidenvoetbal? Of speelt jouw dochter al voetbal, en overweegt ze te komen voetballen bij de leukste voetbalvereniging voor meiden van Hengelo?

Neem dan gerust contact op met onze Meidencoordinator of schrijf je hier in. Ook met andere vragen en voor inlichtingen omtrent meidenvoetbal bij s.v. Wilhelminaschool kunt je terecht bij :

Rudmer Mensonides
Meidencoordinator SV Wilhelminaschool
06-12075490
[email protected]

SV Wilhelminaschool omarmt het meidenvoetbal en niet zonder succes. Inmiddels draait de meidenafdeling volledig mee binnen onze vereniging, en zorgt ze voor een nieuwe en positieve dynamiek op ons sportpark aan de Kanaaldijk.

Het meidenvoetbal was en is de snelst groeiende sport in Nederland. Waar vroeger een meisje ging hockeyen of turnen is een keuze voor voetbal heden ten dage allang en breed geaccepteerd. Kijk maar naar de verschillende betaalde voetbalclubs, zoals FC Twente, die ook een succesvolle vrouwentak hebben. En de Oranje Leeuwinnen van het Nederlands elftal met hun positieve uitstraling en dito prestaties.

Inmiddels zijn er in alle leeftijdscategorieën meidenteams en kunnen meiden bij meiden (lees vriendinnen) van hun eigen leeftijd aansluiten. Bij SV Wilhelminaschool hebben meiden daarnaast de mogelijkheid, zowel beginners als langer voetballende en talentvoller meiden, om in een gemengd- en jongensteam te spelen. Ook zijn er goede contacten met regionale dames-selectieteams.

De basis is echter meiden bij meiden, altijd dus met de mogelijkheid door te stromen naar een jongensteam. De ervaring leert echter wel dat meisjes het in bijna alle gevallen als veel plezieriger ervaren tussen en met meisjes te voetballen. Maar, SV Wilhelminaschool is een middelgrote voetbalvereniging met meer dan 600 leden, dus kunnen wij voor elk meisje een 'voetbaltraject' op maat aanbieden.

Hiernaast wordt er alles aan gedaan om naast voetbalplezier en -ontwikkeling de meiden ook andere dingen te laten beleven. Er worden er jaarlijks meerdere teamuitjes georganiseerd, en ook het jeugdkamp is voor de jongste meiden een jaarlijks terugkerend festijn. Uiteraard wordt er ook deelgenomen aan diverse meidenvoetbaltoernooien, waarvan ons 'eigen' jaarlijkse SV Wilhelminaschool Meidentoernooi.

Onze ambitie is en blijft dan ook te groeien, liefst jaarlijks met één of meerdere teams. Maar een nog grotere ambitie van ons is om iedere speelster met veel plezier op haar niveau te laten spelen, en daarbij teams en elftallen te creëren die jaren vooruit kunnen, en hun favoriete spelletje bij SV Wilhelminaschool kunnen blijven uitoefenen.

Met de grote groep geweldige meiden die er al is, en de vele meiden die nog komen voetballen bij SV Wilhelminaschool, en dankzij de vele fijne en gedreven vrijwilligers betrokken bij onze meidenafdeling, kan het niet anders of s.v. Wilhelminaschool Meidenvoetbal gaat een geweldige toekomst tegemoet!