Coördinator

11-01-2024

Jeugd coördinator (diverse leeftijdsgroepen)

Op 10 augustus 1919 besloten leerlingen van de fabrieksschool, genoemd naar onze toenmalige koningin Wilhelmina, een voetbalvereniging op te richten. In het jaar van het 60 jarig jubileum in 1979 wordt het huidige sportpark de Vikkerhoek in gebruik genomen. In 2015 wordt met het eerste elftal de overstap naar het zaterdagvoetbal gemaakt. Het eerste elftal komt nu uit in de 3e klasse.

Met als doel om onze jeugdopleiding te verbeteren zoekt SV Wilhelminaschool meerdere jeugdcoördinatoren voor diverse leeftijdscategorieën.

De algemeen jeugdcoördinator coördineert algemene zaken en functioneert als een spin in het web binnen zijn/haar leeftijdscategorieën (bijvoorbeeld JO8/9), met inachtneming van het jeugdbeleidsplan van S.V. Wilhelminaschool.

Taken en verantwoordelijkheden

1. Verzorgt de correspondentie naar trainers, leiders en spelers van zijn afdeling.
  2. Is met regelmaat zichtbaar langs de velden bij wedstrijden en trainingen.
  3. Zorgt ervoor dat trainers/leiders regelmatig, duidelijk en proactief communiceren met jeugdspelers en ouders/verzorgers.
  4. Neemt contact op met ouder(s)/verzorger(s) en speler, bij nieuwe aanmelding of proeftraining en zorgt er in overleg met de technisch jeugdcoördinator voor dat de speler in het juiste team wordt ingedeeld.
  5. Fungeert als mediator bij conflicten met ouders/verzorgers indien de trainer/leider er niet zelf uitkomt.
  6. Geeft input voor de teamindeling (samen met de trainers en de technische commissie).
  7. Draagt zorg voor dat teams gecompleteerd worden met spelers uit andere teams indien er onvoldoende spelers aanwezig zijn.
  8. Woont periodiek (ongeveer 4x per jaar) het coördinatorenoverleg bij.
  9. Werft samen met de technisch jeugdcoördinator trainers en leiders.
  10. Informeert regelmatig de technisch jeugdcoördinator over de gang van zaken binnen de diverse teams.
  11. Dient als contactpersoon en communicatiekanaal naar het jeugdbestuur.
  12. Ziet toe op het feit dat trainers/leiders en spelers handelen naar waarden & normen en gedragsregels bij S.V. Wilhelminaschool.

Kennis en vaardigheden

• Is communicatief vaardig, enthousiast en representatief
  • Neemt initiatief tot het organiseren van activiteiten
  • Enige kennis van voetbal is wenselijk
  • Beschikt over organisatorische vaardigheden
  • Kan goed samenwerken en stelt belang van de club boven dat van direct persoonlijk belang

Voor verdere informatie van deze belangrijke, maar superleuke functie, kun je contact opnemen met onze (jeugd) technische commissie leden Edwin Duivelaar (06-51193259) of Ramon Esman (06-30077201).

Reageren op de vacature

* = verplicht