Het ene BWO is het andere niet

BWO JO19-1

Hoofdklasse E

30 oktober 2021 12:30

A. Hayta

Sportpark De Vikkerhoek
Kanaaldijk 12
7555PN
HENGELO OV

Zaterdag 30 oktober 2021
Dit verslag is opgetekend aan de hand van verklaringen van spelers en supporters, omdat het de verslaggever even allemaal te veel was geworden. Voor feitelijke onjuistheden kunnen wij dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Vorige week werd BWO JO19-2 verslagen, nu was het, tegen BWO JO19-1, 'different cook' oftewel 'another biscuit' om de altijd eloquente Louis van Gaal maar eens te citeren. De uitslag kunnen we vast verklappen:1-6. Hoe kwam deze dan tot stand vraagt u zich af? Welnu, dat ging als volgt. In het eerste kwartier kwam De School goed mee. BWO combineerde wel makkelijker, maar wist geen grote kansen uit te spelen. Met twee goed genomen vrije trappen zetten ze vervolgens echter wel een 0-2 stand op de borden. Teun scoorde op schitterende wijze na een snelle balverovering met een schot van zeker 25 meter dat over de keeper vloog en net onder de lat insloeg. Dat was dus 1-2, helaas al snel gevolgd door een derde benutte vrije trap van de gasten: 1-3. Nog voor de rust werd het 1-4. Een grabbelballetje na een poging van afstand werd binnengewerkt, waarmee de angel uit de wedstrijd was.

Na de pauze wist Justin een penalty knap te stoppen. Door een mooi uitgespeelde aanval werd het toch 1-5 en wat later, voor de cijferfetisjisten, 1-6. De School had de eerste helft goed weerwerk gegeven, dat was in de tweede een stuk minder. BWO vond het ook best zo. Vermeldenswaardig is nog het optreden van scheidsrechter Hayta, volgens een speler van De School 'de beste van allemaal tot nu toe'.

Een terechte nederlaag tegen de koploper en titelfavoriet, die echter minder hoog uit had kunnen vallen. Volgende wedstrijd is over een kleine twee weken, uit in Ootmarsum tegen KOSC JO19-1.Dan weer een uitgebreider verslag. Kijken of we in Siepelstad punten op kunnen halen.